Tuesday 18 December 2012

Duhai Sahabat

   

 
Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri.apa yang kita alami demi teman kadang2 melelahkan dan menjengkelkan tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah.semua orang pasti mahukan sahabat sejati namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya.Banyak orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang hancur kerana dikhianati sahabatnya.

       Sahabat sejati nilainya tiada bandingan. Dia ibarat berlian yang terbenam di dasar lumpur. Meskipun berbalut kekotoran, gemerlap sinarnya terserlah jua. Sahabat sejati juga menjunjung erti setiakawan, kejujuran dan bertanggugjawab. Sama bergembira di waktu senang,membimbing dan membantu sewaktu diri tergelincir dari batasan.   Meskipun mungkin menegur itu mungkin disalahtafsirkan, tetapi atas dasar tanggungjawab sebagai sahabat….diteruskannya juga.


      Sahabat sejati tidak semestinya perlu berada di sisi kita setiap masa. Mungkin dalam setahun, pertemuan dengannya boleh dihitung dengan jari. Namun, hubungan dalaman yang erat terjalin sebati di dalam jiwa. Biarpun jauh, nilai persahabatan yang sedemikian akan tergenggam erat dalam diari ingatan. 

No comments: