Tuesday 18 December 2012

Ku Merinduimu Sahabatku


       Sahabat…walaupun jauh dikau berada disisiku,ingatlah diriku tidak akan sesekali melupakanmu…sekali kita bersahabat,selamanya kita tetap akan bersahabat..walaupun aku tiada lagi didunia ini..dikau tetap sahabatku..

        Masih ku ingat diawal pertemuan kita,ketika kita sama2 tidak mengenali antara satu sama lain,awak panggil saya dengan panggilan awak begitu juga saya memanggil awak dengan panggilan itu..

     Setelah lama kita berkenalan,makin erat jalinan ukhuwwah diantara kita,namun setiap pertemuan ada perpisahan,tibalah waktu dimana kita harus berpisah...perjalanan hidup  kita tidak sama.Dikau disana aku sini,tidak dapat lagi kita bersua muka..bergurau senda dan sebagainya…
       
     Sungguhnya aku rindu semua itu,tapi apakah dayaku..kita semua perlu mengharungi kehidupan ini dengan ketentuan yang telah ditakdirkan ilahi…Andai ada masa dan waktu jika diizinkan ilahi kita berjumpa lagi.harapanku bila tiba masa itu nanti,janganlah kau lupakan aku…sekalipun kau tidak mengenaliku,cukuplah kau mengingatiku  bila kusebut namaku...itupun sudah mengembirakanku..

No comments: